Warsztat samochodowy – zakres usług

Warsztat samochodowy w zależności od swojej lokalizacji może być skierowany do innej grupy odbiorców. W mniejszych miejscowościach rynek jest już mocno nasycony, lepiej sprawdzą się więc warsztaty nastawione na konkretną grupę klientów.
Przed otwarciem działalności trzeba zdecydować o zakresie usług. Jeśli wybierzemy dobrą specjalizację możemy już na starcie zyskać przewagę nad konkurencją.  Może to być diagnostyka komputerowa, geometria kół lub np. przeglądy techniczne pojazdów. Naprawy elektroniczne są zdecydowanie najbardziej dochodowe, ale wymaga posiadania specjalistycznego sprzętu, którego zakup generuje na początku duży koszt.
Im większy zakres usług tym lepiej dla klientów, ale jednocześnie większy koszt wyposażenia zakładu. Jeśli nasze środki są ograniczone – zorientujmy się jakich samochodów w okolicy jest najwięcej i ustalmy zakres naszej działalności na tej podstawie (naprawy mechaniczne, elektroniczne lub lakierniczo-blacharskie). Wraz z rozwojem działalności można go stopniowo zwiększać.